چرا اینترنشنال تروریستی است؟

اقدام‌های ضد ایرانی شبه‌رسانه اینترنشنال به دیوار عزم ایران برای مقابله با تروریسم خورده و این شبه‌رسانه را به دریوزگی از سازوکارهای بین‌المللی واداشته است.

به گزارش دیده بان: دبیر ستاد حقوق بشر به‎تازگی در پیامی نوشت: شبکه ضد ایرانی و ملیجک رژیم صهیونیستی اینترنشنال که سازمان تروریستی اعلام شده و عوامل و مرتکبین آن تحت تعقیب هستند، پس از اعمال فشار‌های مختلف و کاهش توجه به آن، به سازوکار‌های حقوق بشری التماس کرده تا شاید فشار‌های ایران کاهش یابد؛ غافل از اینکه ما با تروریست‌ها مماشات نخواهیم کرد.

شبه‌رسانه اینترنشنال در اتخاذ رویکرد تروریستی و حمایت از سازمان‌ها و گروهک‌های تروریستی در مسیر دشمنی با ایران یک نکته مهم را مدنظر قرار نداده بود: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم در عرصه‌های نظامی، مواد مخدر، رسانه‌ای و ... است.

البته اینترنشنال اشتباه‌های دیگری نیز در این مسیر مرتکب شد و آن باز کردن حساب ویژه روی حامیان غربی و کارفرمایانش در مواقع دشوار بود؛ حامیانی که با دادن جایزه‌های دروغین حقوق بشری به این شبه‌رسانه و بازنشر گسترده ادعا‌های مربوط به آنچه اقدام علیه کارکنان آن خوانده شد، اینترنشنال را دچار توهم زیان‌باری کردند.

اینترنشنال را بشناسیم

شبه‌رسانه اینترنشنال، در سال ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۱۳۹۶) تاسیس شد؛ در معرفی این شبه‌رسانه آمده است: شبکه تلویزیونی خبری فارسی زبان مستقر در لندن با جامعه هدف بینندگان ایرانی.

فعالیت این شبه‌رسانه ضد ایرانی به حدی برای کارفرمایانش دارای اهمیت است که به‌صورت رایگان از طریق ماهواره پخش می‌شود.

اقدام‌های تروریستی شبه‌رسانه اینترنشنال و حمایت، همدلی و همسویی آن با معاندان قسم‌خورده ضد ایرانی در سال‌های اخیر براساس پروژه دیکته شده از سوی کارفرما‌های این شبه‌رسانه افزایش قابل توجهی داشت و اینترنشنال را به تریبون تروریست‌ها تبدیل کرد.

شبه‌رسانه یادشده، به‌عنوان اتاق جنگ روانی و عملیات شناختی دشمنان ایران براساس سناریوی از پیش آماده و دیکته شده همواره آماده اقدام همه‌جانبه مغرضانه علیه ایران بوده است، اما نقطه اوج فعالیت‌های تروریستی اینترنشنال در نخستین روز‌های ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ بود؛ زمانی که دروغ‌سازی و دروغ‌پراکنی این شبه‌رسانه به رکورد‌های عجیبی رسید.

براساس بررسی‌های انجام شده، فقط صفحه اینستاگرام این شبه‌رسانه از ۲۳ شهریور تا چهارم مهر ۱۴۰۱، هزار و ۱۰۰ پست با رویکرد ترویج و بزرگنمایی خشونت و ترغیب به قانون‌شکنی در ایران، منتشر کرد.

در عین حال، اینترنشنال در موارد متعددی آنتن خود را در اختیار تروریست‌های خشونت‌طلب با کارنامه‌های سیاهی تحویل داد که از جمله آن‌ها می‌توان به سرکردگان گروهک‌های تروریستی الاحوازیه و انجمن پادشاهی در ایران اشاره کرد.

این تروریست‌ها در آنتن شبه‌رسانه اینترنشنال این فرصت را یافتند تا اقدام‌های تروریستی خود را توجیه کرده و حتی از آن دفاع کنند!

البته اینترنشنال سابقه پخش مستقیم گروهک تروریستی منافقین را نیز در کارنامه دارد؛ گروهکی که به اذعان سرکردگانش دستش به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آلوده است.

خدمات‌دهی اینترنشنال به تروریست‌ها

اگرچه اینترنشنال مدعی است که در هر ساعت از شبانه‌روز اخبار مهم را برای فارسی‌زبانان پوشش می‌دهد، اما نگاهی به فعالیت‌های این شبه‌رسانه مشخص می‌کند که هدف اصلی کارفرما‌های اینترنشنال از راه‌اندازی آن، خدمات‌دهی ویژه به گروهک‌ها و سازمان‌های تروریستی بوده است.

در زیر به مواردی از این خدمات‌دهی اشاره شده است:

- پوشش مستقیم گردهمایی گروهک منافقین در تابستان ۱۳۹۷؛ اینترنشنال در توییتر سابق و ایکس فعلی نیز اظهارات سرکرده این گروهک را به‌صورت لحظه به لحظه منتشر می‌کرد.

- دادن تریبون به گروهک تروریستی الاحوازیه: این گروهک با انجام حمله تروریستی به مراسم رژه نیرو‌های مسلح در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ بیش از ۲۰ ایرانی شامل زنان و کودکان را به شهادت رساند.

- دادن تریبون به گروهک تروریستی پژاک: این اقدام پس از آن صورت گرفت که پژاک با حمله تروریستی به مریوان کردستان ۱۱ ایرانی را به شهادت رساند.

- پوشش همایش تجزیه‌طلبان: همایش موسوم به آینده اقوام ایران که آشکارا با هدف تجزیه کشور برگزار شده بود بود، در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۱۳۹۸) با پوشش ویژه اینترنشنال همراه شد.

چرا اینترنشنال یک سازمان تروریستی است؟

با در نظر داشتن توضیحات پیش گفته، مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برای تعریف اینترنشنال به‌عنوان یک سازمان تروریستی یاد کرد، عبارتند از:

- شبه رسانه اینترنشنال با نادیده گرفتن هدف اصلی رسانه یعنی آگاهی بخشی و دادن اطلاعات صحیح به مخاطب به محلی برای ابراز وجود گروه‌ها و سازمان تروریستی شناخته شده تبدیل شده است.

- اینترنشنال تحریک مردم به اغتشاش خیابانی و تشویق آن‌ها به خرابکاری و توصیه به تجزیه‌طلبی را در دستور کار خود قرار داده و براساس این دستور کار پیش می‌رود.

- منابع مالی این شبه‌رسانه مانند گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی نامشخص بوده و حتی مشخص نیست که چرا از امتیاز پخش رایگان برخوردار است.

- مانور روی موضوع قومیتی و انتشار اخبار نادرست و جعلی در این رابطه با هدف پروموت کردن گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب از مهم‌ترین فعالیت‌های اینترنشنال است.

واکنش ایران به اقدام‌های عنادورزانه اینترنشنال

روند اتخاذ شده از سوی شبه‌رسانه اینترنشنال از زمان آغاز فعالیت، به دلیل سویه‌های مغرضانه ضد ایرانی و رویکرد‌های حمایت از تروریسم مورد اعتراض جدی ایران بود؛ این اعتراض در ادامه به شکایت ایران از اینترنشنال به آفکام منجر شد.

شکایت ایران به آفکام به علت تحریف مغرضانه تحولات ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهاد‌های مدنی ایران، همچنین شبکه‌های معاند فارسی‌زبان دیگر مانند بی‌بی‌سی فارسی و من و تو را شامل می‌شد.

دلیل اقدام ایران برای شکایت از شبه‌رسانه اینترنشنال به آفکام، اداره ارتباطات انگلیس، میزبانی این کشور از شبه‌رسانه یادشده بود.

کنوانسیون منع و مجازات تروریسم ژنو ۱۹۳۷، بند ۴ از ماده ۲ منشور ملل متحد ناظر بر اصل ممنوعیت استفاده از زور که شامل اقدام‌های تروریستی نیز می‌شود، کنوانسیون اروپایی مقابله با تروریسم ۱۹۷۷ و پروتکل الحاقی به آن در ۲۰۰۳، کنوانسیون جامع مبارزه با تروریسم بین‌المللی ۲۰۰۳، قطعنامه ۱۳۷۳ شورای امنیت سازمان ملل و موارد متعدد دیگر همگی بنیان‌های حقوقی شکایت ایران از شبه‌رسانه اینترنشنال هستند.

شکایت ایران از اینترنشنال به آفکام، اداره ارتباطات انگلیس در مهر ۱۳۹۷ ثبت شد؛ سفیر وقت ایران در لندن با اعلام این خبر گفته بود که شکایت رسمی ایران برای بررسی اقدام غیرقانونی اینترنشنال در پخش مصاحبه با سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه انجام شد.

اینترنشنال در آن زمان سرخوش از حمایت کارفرما‌های غربی خود در واکنش به اظهارات سفیر ایران در لندن مدعی شده بود که هدفش ایفای مسئولیت حرفه‌ای و دریافت واکنش رسمی این گروهک بود و مجری شبکه سخنگوی گروهک الاحوازیه را بار‌ها به چالش کشید!

البته کارفرما‌های انگلیسی نیز برای اینترنشنال سنگ تمام گذاشتند؛ گزارش ۱۳ صفحه‌ای آفکام در فروردین ۱۳۹۸ مدعی شد که اینترنشنال با اقدام‌های اصلاحی بعدی اقدام غیرقابل قبول اولیه خود را رفع کرده و خود را از نقض قوانین رهانیده است؛ از این رو مستحق برخورد قانونی نیست.

بیشتر بخوانید:بی‌بی‌سی و اینترنشنال از تروریست‌ها حمایت می‌کنندچرایی تروریستی بودن اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی

راه فراری برای اینترنشنال نمانده است

در جلسه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در چهارم آبان ۱۴۰۱ که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل پرونده حرفه‌ای و رسانه‌ای برای شبکه‌های معاند تروریسم رسانه‌ای لندن‌نشین در وزارتخانه متبوع خود خبر داد و اعلام کرد که به زودی شکایت‌هایی تسلیم مراجع حقوقی بین‌المللی خواهد شد.

وزیر اطلاعات نیز در آبان ۱۴۰۱ اعلام کرد: اینترنشنال به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته شده و عوامل آن تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت و من‌بعد، هر نوع ارتباط با این سازمان تروریستی به‌عنوان ورود به حوزه تروریستی و تهدید امنیت ملی تلقی خواهد شد.

جدیت ایران در مبارزه با هر نوع تروریسم دامان شبه‌رسانه اینترنشنال را نیز گرفت و محدودیت‌های ایجاد شده برای این شبه رسانه وابسته به سرویس‌های امنیتی بیگانه سبب شد حمایت‌های کارفرما‌های غربی نیز کارآیی نداشته باشند و این شبه‌رسانه خود را با واقعیت تعقیب، محاکمه و مجازات ناشی از رویکرد‌های تروریستی مواجه ببیند.

اکنون باید دید سازوکارهای حقوق بشری و بین‌المللی که همواره مدعی حرکت در مسیر اجرای ماموریت خود هستند، در برابر خواسته به حق ایران چه برخوردی با شبه رسانه‌تروریستی اینترنشنال خواهند داشت و آیا حاضر خواهند بود بند ارتباط خود با این بنگاه تروریستی دروغ‌پراکن را قطع کنند یا خیر؛ هرچند آینده و موجودیت این شبه‌رسانه نیز مانند دیگر همتایانش خواهد شد و از این عرصه رخت خواهد بست.

 

منبع: خبرگزاری میزان




انتهای متن/

یکشنبه, 20 خرداد 1403 ساعت 12:27

نظر شما

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید